Dan Rather files lawsuit against CBS

HomeCBS NewsDan Rather files lawsuit against CBS
Updated on Wednesday 19 September 2007 by @TVNewsroom

Dan Rather has filed a $70 million lawsuit against CBS, Viacom Inc., and three of his former bosses.

According to The New York Times, Rather, who left the network amid controversy over his reporting on a piece about President Bush’s military service, is said to claim in court papers that the company violated the terms of his contract by not giving him enough airtime on 60 Minutes after he stepped down from CBS Evening News in March 2005.

The lawsuit, filed in State Supreme Court in Manhattan, also names CBS President and CEO Leslie Moonves, Viacom chairman Sumner Redstone, and Andrew Heyward, former president of CBS News.

Rather is seeking $20 million in compensatory damages and $50 million in punitive damages.

BBC Look North presenter Colin Briggs has retired. He has been the face of BBC breakfast and lunch bulletins in the North East & Cumbria for decades. Colin started off in women’s magazines before settling into motoring journalism, PR and… Read more

Alex Scott will take part in the 17th series of Strictly Come Dancing later this year. The former Arsenal football captain is a pundit for BBC and Sky Sports and a regular on BBC’s Match Of The Day. “I am… Read more

Mike Bushell, sports presenter for BBC Breakfast, is the sixth celebrity contestant confirmed for the brand new series of Strictly Come Dancing. “I am so excited to be joining this year’s Strictly Come Dancing,” said Mike. “I’ve heard so many… Read more